به گزارش ایسنا، پیمان سنندجی در این باره گفت:‌قابلیت اعلام صوتی در اپلیکیشن اتوبوسرانی تهران  از تیرماه سال جاری راه اندازی و به بهره‌برداری آزمایشی رسید و این سیستم در روز جهانی عصای سفید  رونمایی شد.

وی با بیان اینکه شرکت اتوبوسرانی علاوه بر اقداماتی که در حوزه افراد معلول انجام داده، سه اقدام مهم را در راستای مناسب سازی ایستگاه‌ها به ثمر رسانده است، به راه اندازی 36 عدد تابلوی راهنمای مسیر، مخصوص نابینایان در خطوط تندروی اتوبوس‌رانی اشاره کرد و گفت: 190 راهنمای بریل روی دستگاه‌های کارت خوان در خطوط تندرو 4 و 7 راه اندازی شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، اعلام هوشمند نام ایستگاه‌ها در داخل 1200 دستگاه اتوبوس دوکابین اجرا شده است.

سنندجی افزود: پس از رایزنی با کارشناسان نرم افزارهای مرتبط با افراد نابینا و کم بینا و نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران منطبق با استانداردها و رهنمون‌های بین المللی برای این گروه از شهروندان متناسب سازی شده است. شهروندان و نابینایان با ورود به نرم افزار حمل و نقل عمومی تهران، می‌توانند از اطلاعات خط و زمان ورود اتوبوس آن خط به ایستگاه مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برای نابینایان امکان شنیداری اطلاعات فراهم شده است، تصریح کرد: زمان‌بندی تقریبی ورود اتوبوس به ایستگاه مورد نظر براساس تاریخچه یک هفته گذشته نشان و اعلام می‌شود. این زمان تقریبی با خطای تا 4 دقیقه است اما عدم اعزام اتوبوس یا شرایط ترافیکی غیرعادی می‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد. برای اطلاع از زمان واقعی رسیدن اتوبوس از اطلاعات کارت ارائه شده در نرم افزار باید استفاده شود که براساس شرایط واقعی و لحظه ای تولید می‌شود.

براساس گزارش روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، سنندجی اظهار کرد: مسافران می‌توانند از بخش پیغام‌ها اقدام به ارسال مشکلات مختلف اعم از اشکالات نرم‌افزار، اشکالات خطوط و ایستگاه‌ها و یا شکایت نمایند و پاسخ مراجع مربوطه را در این بخش مشاهده کنند.

انتهای پیام

پاسخی بگذارید