فقط یک دهم درصد از اقدامات درمانی منجر به شکایت می شود



به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان نظام پزشکی، علی فتاحی با بیان این که شکایت از کادر درمانی در همه جای دنیا مشاهده می شود؛ اظهارکرد: در کنار انجام کار درمانی معمولا عارضه وجود دارد که برخی از عوارض قابل پیشگیری و پیش بینی هستند و در برخی موارد هم هیچ راهی برای پیشگیری و درمان آن عوارض وجود ندارد.
وی افزود: اگر پزشکی کار درمانی انجام دهد و ۱۰۰ درصد در مورد آن تضمین دهد، خلاف واقع است زیرا هیچ اقدامی درپزشکی وجود ندارد که درکنار انجام آن عارضه وجود نداشته باشد، بنابراین شکایت هم وجود دارد و اینجاست که باید بین تقصیر و عارضه تفاوت قائل شویم.
معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه جدا کردن مرز بین عارضه و تقصیر یک کار کاملا تخصصی است، اظهار کرد: حتی بین کارشناسان امر نیز اختلاف نظر وجود دارد و مرز بندی آن شفاف نیست و به همین دلیل قانون گذار لایه های مختلف را برای تجدید نظرخواهی از جمله هیات های بدوی ،هیات تجدید نظر و هیات های عالی گذاشته است که اختلاف آراء نیز به همین دلیل است؛ لذا در اندیکاسیون اقدامات درمانی اختلاف نظر وجود دارد.
فتاحی میزان شکایت ها از اقدامات درمانی را یک دهم درصد در مقایسه با آمار کلی در دنیا اعلام کرد و گفت: درسراسرکشور بیش از۹۰۰ میلیون اقدام درمانی انجام شده است که در مقابل این تعداد اقدام درمانی؛ میزان شکایت ها در کشور ما بالا نیست.
سالانه حدود ۹۰۰ میلیون خدمات درمانی سرپایی، بستری و عمل جراحی به مردم ارائه می شود که براساس گفته مسئولان سازمان نظام پزشکی حتی یک مورد خطای پزشکی هم زیاد است.
اجتمام *۱۷۲۴* ۷۲۶۸
تنظیم: مهناز بیرانوند * انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej



انتهای پیام /*